Zullen we dit of dat?

Streekmuseum Reeuwijk - Dit of dat 1
01 jul

De aanpassingen binnen het Streekmuseum zijn in volle gang. Delen van de expositieruimten worden anders ingevuld. Zo zijn er nu ook koeien in de stal. De brandweerhoek is leeggeruimd en heeft moeten plaats maken voor wat anders. De oude brandweerauto? Ja, die staat nu in de brandweerkazerne te pronken. Nog niet gezien? Jammer, wachten tot de nieuwbouw weer klaar is..

Streekmuseum Reeuwijk - Dit of dat 1Maar wat gaan we waar neer zetten? Ja dat is puzzelen, puzzelen, nog eens overleggen, want er bestaan veel plannen en meningen. Kortom we zijn er nog lang niet, maar er zit voortgang in!!
Ook buiten wordt er natuurlijk gewoon doorgegaan, er groeit en bloeit van alles en nog wat in Reeuwijk, zo ook tussen het grind op het voorterrein…en ook daar staan de mannen met korte broek en gebogen rug onder een praatje hun werk te doen.
Ja, en waar laten we alle spullen?? Er was een oplossing, we mochten namelijk gratis spullen opslaan in het oude gemeentehuis van Driebruggen. Mochten? Ja, het pand is verkocht, dus dat gaat niet door.

Streekmuseum Reeuwijk - Dit of dat 2Dus nu op zoek naar een nieuwe, bij voorkeur ook weer gratis, opslagruimte waar we spullen mogen plaatsen zolang de nieuwbouw duurt. Heeft u een idee? Leg het voor aan de bouwcommissie, kan via mail aan en dan komt het wel bij de juiste personen terecht.

Zo is nu ook besloten dat we per eind september het museum gaan sluiten voor de winterstop, dat geeft ons de tijd om in te pakken en te verhuizen. Tijd en zin om een dagdeel te komen helpen? Aanmelden kan bij Corrie Perdijk, ook weer via het bekende mailadres zoals boven vermeld, of kom even langs op dinsdagochtend, dan zijn er meerdere vrijwilligers ook. En anders op de reguliere openingstijden.
Dus gauw tot ziens?!

Vorige Post