19 april 2022 en 2023

Fuut met kuikens
20 apr

Overdracht19 april 2022 was een bijzondere datum. Op die dag werd namelijk in houten gebouw van het Streekmuseum Reeuwijk een overeenkomst getekend. De gemeente Bodegraven-Reeuwijk en het museumbestuur tekenden voor de uitbreiding. Hiermede werd er formeel een start gemaakt met de zo lang verwachte en noodzakelijke nieuwbouw.

Inmiddels is het weer 19 april, alleen een jaar later, 2023 en staat het houten gebouw er nog steeds. De bouwvergunning is verleend, maar de start laat nog even op zich wachten, de 6 weken ten behoeve van eventuele bezwaarperiode zijn bijna voorbij. Daarna kan het dus gaan beginnen! Want dan zijn aan alle procedures voldaan.

Hoe langer er gewacht wordt hoe duurder het gaat worden, de ongeveer 65 vrijwilligers doen inmiddels hun uiterste best om de voorbereiding te treffen voor de inrichting, er gaan sponsoren gezocht worden, het nieuwe gebouw gaat energieneutraal worden! Ook een unicum in de museumwereld!

Kortom de aannemer, de technisch installateur, de vrijwilligers, het bestuur, ze staan allemaal te trappelen om te mogen beginnen.

Fuut met kuikensDe eerste uitbreiding is al een feit, alleen betreft dat de fuut die zat te broeden en gezinsuitbreiding heeft gekregen.