50 Jaar geleden in Reeuwijk.

Streekmuseum Reeuwijk - De Reeuwijker 50 jaar geleden
09 feb

In de Reeuwijker van 8 februari 1973, dus 50 jaar geleden werd aangekondigd door de toenmalige burgemeester J. Kok, dat er geen Raadsvergadering op de 12e februari zou plaats vinden vanwege gebrek aan voldoende te behandelen raadsvoorstellen. Dat ligt heden ten dage wel even anders.

Streekmuseum Reeuwijk - De Reeuwijker 50 jaar geledenOok een stuk over het bijltje erbij neerleggen door het volledige bestuur van de Oranjevereniging. Frappant in dit verhaal is wel dat het bestuur de medewerking vanuit de gemeente niet meer zag zitten. “Vorig jaar werd er door de gemeente nog een ploeg medewerkers ter beschikking gesteld, maar dat is er dit jaar niet meer bij” zo schreef het gemeentebestuur.  “We willen wel hulp verlenen, maar in mindere mate vanwege de financiële positie van de gemeente”. Dus al het werk kwam neer op de schouders van de bestuursleden en door het bijltje erbij neer te gooien zetten ze de gemeente onder druk. Wie kan vertellen hoe dit afliep?

En zo leert de geschiedenis ons dat er zowel in het verleden als in het heden nog steeds, of weer, financiële problemen zijn en er gekort werd en wordt vanuit de gemeente.

Maar de “Turftukkers” organiseren voor het eerst kindercarnaval.

En dan de politieberichten. Zou iemand ook de etui met shag opgehaald hebben? Of wellicht meerdere mensen?  Overigens wel mooi wat deze toen inhielden. Maar dat terzijde.

Het Medisch centrum heeft nog steeds het telefoonnummer wat eindigt op 3244 al zijn er nu wel wat cijfers voor gekomen.

Veel leesplezier!
Cornelis Hagen