Van vol naar leeg naar vol

Een rare titel eigenlijk maar het klopt natuurlijk wel. Van een vol houten noodgebouw van het Streekmuseum, met onder meer een volle zolder, is het noodgebouw nu zo goed als leeg. En dat is door de vaste vrijwilligers groep van de dinsdag allemaal uitgezocht, ingepakt en naar de opslag gebracht. Wat eerst een gigantische ruimte leek, blijkt toch hartstikke vol te komen met hetgeen er allemaal geacht wordt bewaard te blijven.

Echt een giga-operatie waarvoor ettelijke aanhangwagens met spullen zijn vervoerd. Een heel klein deel is nog verkocht via de 2 extra verkoopdagen, die overigens toch een € 1.000 hebben opgebracht. Een deel is naar de kringloop gegaan en zal daar ook weer een nieuwe eigenaren of verzamelaars vinden. Een klein deel is afgevoerd naar de stort.

Het wachten is nu nog op de laatste goedkeuring van het ODMH, zodat de bouwvergunning verstrekt kan worden, de ondertekening van de contracten door de gemeente en de voorzitter van het museum met de aannemer en de installateur. En dan kan het gaan beginnen, dus bouwteam; we wensen jullie alvast alle succes toe! Want er zullen heel wat uitdagingen zo langs komen: de sloop van het gebouw en dan de bouw van het nieuwe pand, wat overigens ook nog een hele tour zal worden, maar daarover later meer.

De foto’s zeggen genoeg, een fors lege ruimte en de gevulde ruimte met heel veel dozen!

Voor

Streekmuseum Reeuwijk - Vol leeg vol 1 Streekmuseum Reeuwijk - Vol leeg vol 3