Bouwnieuws week 2 2023

Streekmuseum Reeuwijk - Noodbrug
12 jan

Streekmuseum Reeuwijk - Brief ODMHJe zult toch maar post krijgen van het ODMH; zou hier al de goedkeuring inzitten voor de nieuwbouw? Of gewoon een ontvangstbevestiging van bijvoorbeeld de melding van sloop van het witte gebouw? Ja, spannend is het wel zo’n enveloppe met inhoud. Uiteraard heb ik de enveloppe niet opengemaakt, dus de inhoud zal nog even een verrassing voor ons blijven. Maar vast geen negatief bericht, anders hadden we het wel gehoord.

Streekmuseum Reeuwijk - NoodbrugInmiddels heeft men de noodbrug geheel gereed gemaakt en is deze ook al uitgetest. Zo zag ik vandaag (11 januari 2023). Was trouwens best nog een hele klus. Ja, er gaat straks heel wat zwaar verkeer over heen met al dat bouwmateriaal, zand, beton en wat nog wel niet meer.

Er is ook een aanvang gemaakt met de aanleg van een zandbed achter nabij het Oude Bijenhok, waar straks de bouwkeet komt te staan. De bijenvolken worden, als het goed is, nog ergens anders ondergebracht, anders zouden ze wellicht door het heien of het vele geloop en getril verstoord raken. En dat willen we natuurlijk ook niet!

Streekmuseum Reeuwijk - Museum ondergaande zonDe sloop staat nu gepland voor begin februari, dus na de 2 extra verkoopdagen nog. En dan is het echt gedaan met het “noodgebouw”, wat zoveel jaren dienst heeft gedaan. Dus vandaag ook nog maar even een foto van het geheel zoals het er nu nog bij staat, mooi belicht door de ondergaande zon.

Vorige Post

Noodbrug