Bouwnieuws week 3 2023

Streekmuseum Reeuwijk - Bouwnieuw week 2 2023
18 jan

Inmiddels zijn we alweer een week verder en wat kan er soms veel gebeuren in een week tijd. Zo is de noodbrug gereed gemaakt en zelfs al voorzien van een reclamedoek, welke wellicht van de toekomstige aannemer is. De tijd zal het leren.

Streekmuseum Reeuwijk - Bouwnieuw week 2 2023De keet aan de achterkant van het museum is geplaatst, ook weer een huzarenstukje van de mannen van Olieman. Toch knap hoe men met die gevaartes omgaat en wat voor precisiewerk er geleverd wordt. Zoals even achteruit in parkeren… Overigens is het geen bouwkeet zoals ik eerder schreef, maar wordt dit de nieuwe werkplaats. Vanwege extra brandwerende voorzieningen is er voor gekozen om deze buiten het museum te plaatsen. De werkplaats wordt ook nog zwart geverfd, zodat deze minder opvalt in de omgeving. Ook komt er camerabewaking op te staan.

Streekmuseum Reeuwijk - Bouwnieuw week 2 2023Nu is het nog wachten op de goedkeuring van de ingediende omgevingsvergunning. Die is van eind oktober, dus de normale periode is al verstreken en normaliter heb je dan een vergunning van rechtswege. Maar er zijn nog veel contacten met de gemeente, dus dat komt vast allemaal goed.

De sloop van het houten noodgebouw, dat in principe voor begin februari gepland staat, is wel afhankelijk van de verstrekking van de vergunning, dus wie weet blijft het nog iets langer bestaan.

Tot zover even het bouwnieuws. Mocht u nog sponsoren weten, meldt het aan de voorzitter! Misschien kan uw werkgever nog wel iets voor ons museum betekenen. Vragen kan geen kwaad toch?

Nieuwe donateurs en vrijwilligers zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Samen houden we ons Streekmuseum levend!