Streekmuseum Reeuwijk gaat weer open

Streekmuseum Reeuwijk weer open 1
08 mrt

Streekmuseum Reeuwijk weer open 2De winterstop van het museum is bijna voorbij en we gaan aan een nieuw seizoen beginnen. En dat is anders dan dat we de afgelopen jaren gewend zijn. Dat heeft natuurlijk alles met de sloop van het houten noodgebouw en de verwachte nieuwbouw te maken. De bouwvergunning heeft wat vertraging opgelopen, maar de verachting is dat deze spoedig afgegeven gaat worden.

Dit seizoen zullen we dus geheel vanuit de boerderij uit 1907 onze gasten verwelkomen. En dat kan alweer vanaf 1 april, en dat is dus géén grap.  De openingstijden zijn onveranderd namelijk op de woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag van 13.00 uur tot 17.00 uur.

Er wordt nog hard gewerkt door onze vrijwilligers om het museum weer bezoek-klaar te maken. In de stal zijn een aantal verandering doorgevoerd, waardoor de collectie nog beter tot zijn recht komt. En eerlijk is eerlijk de mannen en vrouwen hebben weer goed werk verricht, al moet er nog wel het nodige gebeuren. Maar dat komt vast goed.

Zoals uit de bijgaande foto’s blijkt is  er nog wel wat te doen, gelukkig hoefde er niemand onder de vloer te kruipen.

Streekmuseum Reeuwijk weer open 1

Had u al kennis gemaakt met onze koeien? Echte knuffelkoeien zijn het.  Vraag maar aan de gastvrouw/gastheer of je de koeien even mag aaien. Vraag ook hoe ze heten! De brandweerwagen en accessoires zijn tijdelijk bij de Brandweerkazerne in Reeuwijk opgeslagen en in plaats daarvan zijn in een aantal vitrines andere “schatten” te zien. De Jacht & Visserij hoek wordt ook helemaal opnieuw ingericht. De ruggengraat, de vervening, turfsteken is iets aangepast en opgeknapt. Dus ook zeer de moeite weer waard om opnieuw bekeken te worden.

Kortom het beloofd een bijzonder seizoen te worden, ook al zijn er straks bouwactiviteiten kom gerust langs!

En mocht u interesse hebben om ook gastvrouw of gastheer te worden, neem dan contact net ons op via ons mailadres .